همشهری آنلاین: ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی با معرفی 86 فناوری تأیید شده توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، منتشر شد.

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ،1387 اقدام به انتشار ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی کرد.

استفاده از سیستم کدگذاری و گروه‌بندی سیستم‌ها و مصالح نوین ساختمانی در ویرایش جدید، از جمله نکات تمایز آن با ویرایش‌های قبلی است. در این ویرایش موضوعات کتاب در 6 سرفصل تحت عنوان سیستم‌های کامل ساختمانی، سیستم‌های سازه‌ای،‌ دیوارهای غیر باربر،‌ سقف‌ها، مصالح و زیرسیستم‌ها ارائه شده و زمینه آشنایی بیشتر و بهتر دست‌اندرکاران صنعت ساختمان با سیستم‌ها و مصالح نوین ساختمانی را فراهم نموده است. همچنین ارائه روند صدور تاییدیه فنی از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده در این ویرایش است که جهت آشنایی متقاضیان با نحوه صدور تاییدیه فنی بیان شده است.

ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی در دستورالعمل ضوابط مورد قبول در استفاده از فناوری‌های نوین تولید صنعتی مسکن و ساختمان برای پرداخت وام 25 میلیون تومانی مسکن مهر به عنوان معیار انتخاب فناوری‌های نوین ساختمانی مطرح شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: توسعه صنعت ساختمان یکی از مظاهر رشد و توسعه کشورها محسوب می‌شود. با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و تقاضای مستمر و روزافزون مسکن، ساخت سالانه 5/1 میلیون واحد مسکونی مورد نیاز است و روش‌های سنتی جوابگوی میزان تقاضای سالانه مسکن مورد نیاز نمی‌باشد. از این رو حرکت به سمت تولید صنعتی جهت بهره‌گیری مناسب از منابع کشور و ارتقاء شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها ضروری به نظر می‌رسد. برای رسیدن به این هدف در برنامه چهارم توسعه کشور، حرکت به سمت تولید صنعتی ساختمان به عنوان یک راهبرد اصلی پیش‌بینی گردید و امکان اجرایی شدن برنامه صنعتی‌سازی ساختمان در کشور فراهم شد و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به عنوان مرجع تایید فناوری‌های نوین ساختمانی معرفی شد. در این راستا این مرکز اقدام به تشکیل دبیرخانه فناوریجهای نوین ساختمانی از بهار سال 1386 نمود.

خاطرنشان می‌شود ویرایش پنجم کتاب فناوری‌های نوین ساختمانی در ادامه چهار ویرایش قبلی این کتاب ـ که تحت عنوان «گامی در صنعتی سازی» منتشر می‌شد ـ به همت دبیرخانه فناوری‌های نوین ساختمانی، سیمان و نانو و با همکاری بخش‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تدوین شده است.

کد خبر 109034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز